×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
نگرانی کشورهای اروپایی از ادعاهای انتخاباتی نتانیاهو

به گزارش اشراف به نقل از جورزالم پست، کشورهای اروپایی شامل فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا و انگلیس با انتشار بیانیه‌ای مشترک نسبت به وعده انتخاباتی «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی اظهار نگرانی عمیق کردند.

نتانیاهو چند روز پیش از این در سخنرانی انتخاباتی خود مدعی الحاق بخش‌های از کرانه باختری و دره اردن به سرزمین‌های اشغالی شده بود.

حال پنج کشور اروپایی در بیانیه‌ای مشترک ضمن اعلام نگرانی عمیق از این تصمیم نتانیاهو، اجرایی شدن چنین موضوعی را نقض خطرناک قوانین بین‌المللی عنوان کرده‌اند.

پنج کشور اروپایی همچنین از تمامی طرف‌ها خواستار آن شده‌اند تا از اتخاذ هر اقدامی که به پیچیده شدن اوضاع و نقض راه حل دولتی منجر شود، پرهیز کنند.

پیش از این در روز سه‌شنبه نیز نتانیاهو در جریان یک سخنرانی انتخاباتی مدعی شده بود که در صورت پیروزی در انتخابات عمومی سه‌شنبۀ آینده ۱۷ سپتامبر، حاکمیت تل آویو را تا درۀ اردن و شمال دریای مرده گسترش خواهد داد.

این ادعای نتانیاهو با واکنش‌های منفی و محکومیت‌های بسیاری روبرو شد و علاوه بر اعتراض و مخالفت گسترده فلسطینی‌ها، همچنین دولتهای اردن، ترکیه و عربستان سعودی نیز با این ادعای نتانیاهو مخالفت کردند.

سازمان ملل نیز در واکنش به ادعای نتانیاهو در مورد الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری طرح چنین شعارهایی را موجب تشدید وضعیت اوضاع فلسطین عنوان کرده بود.

به اعتقاد بسیاری از کارشناسان این ادعاهای نتانیاهو تنها با اهداف تبیغات انتخاباتی مطرح می‌شود و با توجه به مخالفت‌های گسترده جهانی امکان عملی شدن آن‌ها نیست.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.